20 Şubat 2014 Perşembe

Annesinin elbisesinden kızına dönüşüm.

Herkese iyi akşamlar bu akşam oturdum ve bir heves kız kardeşimin tasarımı olan kız çocuk elbisesini diktim. eskiden kendi elbisesi idi artık giymiyordu. Bakalım nasıl dikmişim.:)



 elbisenin etek kısmını uygun şekilde küçülttüm. Alt kısmı balon etek olacak , o yüzden arkaya (içe) katlanacak kısma kumaş eklemek gerek. aşağıdaki şekilde astar parçasını alt eteğe ekledim. 


 Astar olan kısım arkaya yani içe çevrilecek ki balon etek olabilsin.
Bu şekilde iki tane yani bir arka bir ön etek hazırladım.  Sonra yan dikişleri çektim.

 Bel kısımlarını büzdüm.  Şimdi üst kısmı hazılamaya sıra geldi.
 Bebişin başka bir elbisesinin üzerine mulaj kağıdı yerleştirerek çıkardığım kalıp yardımıyla 2 adet ön 2 adet arka kestim. birer tanesi astar olmuş olacak. Böylece dışarda  dikiş görünmüyor işimiz daha temiz oluyor.

 Her iki ön ve arka parçanın da önce omuz dikişlerini kapattım. Sonra oluşan iki parçayı yüzü yüzüne gelecek şekildeüst üste koyup kol ve boyun kısımlarını diktim.
 Yuvarlak kısımlara makasla dikkatlice çıt atıyorum ki, düz yüzüne çevirdiğimde daha düzgün dursun. Çevirip ütüledikten sonra alt etekle üst kısmı düzgün bir şekilde iğnelerle birleştirdim. birleştirirken önce orta ve yan kısımları iğneyle tuutturup büzgüleri de eşit dağıtmak gerekiyor. Bu kısımları fotoğraflamamışım. :) 
 Eveeet en son etek kısmınaki biyeleri söküp Kol ve boyun kısımlarına diktim .  Bel kuşağı hazrı olunca onu da bele taktım, Artık annesi nasıl süslemek isterse bundan sonrası O' na kalmış İdilciğim güle güle giysin. 
Herkese kucak dolusu sevgiler.  :)

12 yorum:

  1. Çok güzel bir çalışma olmuş. Bende bir kız annesi olarak feyz aldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Türkancım kusura bakma cevap yazmamışım. telefonda bakıp yayınlayıp, cevap yazmaya o an müsait olmadığım bir ana denk gelmiş. Sevgiler.

      Sil
  2. Tek kelimeyle muhteşem...herzaman ki gibi harikasın, ellerine saglık cnm minik prensesimiz de güle güle giysin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim cok tesekkur ediyorum. Cok opuyorum.

      Sil
  3. Bende çift taraflı dikiş nasıl oluyor diye merak ediyordum.Fikir edindim sayenizde çok güzel olmuş balon etek yapılışını da öğrendik:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sevindim, faydali olmasi beni mutlu etti. Cok tesekkurler. :)

      Sil
  4. Çok başarılı bir çalışma olmuş ellerine sağlık İlknurcum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ediyorum Aycancim. Sevgilerimi yolluyorum. :)

      Sil
  5. balon eteğin bir püfü vardır yeri gelmişken açıklayayım istedim
    alt astar ana etekten genişçe olmalı
    ve dikşin hemen üzerine dar bir lastik takarak içten büzülmesini sağlamalısınız ki diştan büzük dursun ve balon olduğu net anlaşılsın
    bir katkım olur inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen kafama göre yapmıştım. Hiç araştırmamıştım balon eteği, ama iyi oldu benim öğrendiğim de, bir daha dikersem o şekilde dikeyim. Bir de birşey soracağım. Kumaşı dikdörtgen mi kesiyorsunuz yoksa böyle çan şeklinde mi acaba?

      Sil
  6. çok güzel olmuş ellerinize sağlık. bende kayseriliyim ama şu an uzağım.
    kayseri de uygun fiyatlı kumaş aldığınız yerler var mı?
    sizi izlemeye aldım, banada beklerim
    http://derytuna.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Derya. Çok memnun oldum. evet parça kumaşçılar var iki tane , Düvenönünde bir de Bursa kumaş pazarı var. Hemen geldim takibe aldım ben de seni. :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...