2 Kasım 2014 Pazar

Kolay pantolon - Easy pants


   Uzun zaman önce diktiğim bu  dikimi çok kolay olan pantolonu fotoğraflamak için ancak fırsat buldum.  

Kumaşı oldukça esnek olduğu için fermuara gerek olmadı. Esnek, kalın jarse gibi ancak içi pamuklu bir kumaş , tam olarak ne deniyor bu kumaşa bilmiyorum.  

Kemer yerine de...
dikdörtgen kestiğim enli kumaşa lastik geçirince dikmesi oldukça kolay oldu.


Bu arada üzerimdeki bluzun yakasındaki boncuklar ve cep detayı yine benden. , söylemeden geçemeyeceğim.  :)


  Ütü çizgisini belirginleştirmek için oraya  ince bir dikiş geçtim. Bu dikiş gözümü çok korkuturdu hep, ancak ne kadar da kolaymış meğer. Ütü çizgisinin  üzerindeki bu dikişler sökülürse diye bir dikip deneyeyim, olmazsa terziye götürürüm diye düşünüyordum ancak iki kez giymeme rağmen hiç sökülmediler. Dikerken çok hafif esneterek ancak marullamamasına da özen göstererek dikmiştim, belki de o yüzden sökülmediler. 

 
Pantolonun kalıbını daha önce burada ve burada  kullanmıştım . Kalıbını kendi pantolonumdan çıkarmıştım. 

Yine kalıbı çıkarırken, kalın poşet kullandım. bu poşetler nalburiye veya hırdavatçılarda oluyor. Diğer yağlı kağıt ( parşömen kağıdı) olan malzemeden çok çok kullanışlı . bir kez daha kalıp çıkarmak için şiddetle öneririm.


Hepinize kucak dolusu sevgiler, yeni projelerde görüşmek dileğiyle hoşça ve mutlu kalın.  :)

20 yorum:

  1. Kumaş da model de çok güzel sana da çok yakışmış :)) Ama yayının bloggerda çıkmadı haberi olsun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine miiiii? :) niye çıkmadı ki acep ? beğendiğie sevindim ama boggerda niye görünmedi üzüldüm bak şimdi. :)

      Sil
    2. Daha yeni çıktı geç çıkıyor herhalde nebihan dada aynı sorun oluyordu bir ara

      Sil
    3. Evet canım ,sağol yine de bilgilendirdiğin için sevgiler :)

      Sil
  2. Çok güzel iyi günlerde giy,kışın hırkalar ve pantolon bol bol giyersin artık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım. :) sevgiler. :) teşekkürler.

      Sil
  3. Elinize sağlık İlknur Hanım. Ben de bir pantolon denemesi yapmak istiyorum, ama biraz korkuyorum:)
    Bu arada yayınınızı Blogger' da gördüm ama yaklaşık 1 saat önce düştü, iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç korkmayın hemen deneyim derim ben. :) Biraz geç düşmüş evet . teşekkürler. :)

      Sil
  4. ütü çizgisi süper bir fikir ama beni de hep korkutmuştur doğrusu senden cesaret aldım deneyeceğim :) bu arada poşet fikrini kaçırmışım sanırım nasıl oluyor o ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ütü çizgisini çok kolay , belki makineden makineye farkeder mi bilmiyorum ama çok kolay oldu. eğri büğrü olur dikiş derdim hep ama olmadı.
      poşete gelince; nalburiye ya da hırdavat türü şeyler satan yerlerde satılan galiba damlar akınca ya da inşaat işmerinde kullaılan kalın şeffaf poşetlerden. hem daha ucuz hem daha sağlam oluyor kalıplar için. sevgiler. :)

      Sil
    2. Harika fikirmiş yaaa....

      Sil
    3. Bence de harika fikir! :)

      Sil
  5. Ellerine sağlık İlknur cum , harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Süper olmuş, güle güle kullanın. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler İlknurcum :) sevgiler :)

      Sil
  7. Genel olarak bloğunuza ve diktiklerinize bayıldım,ellerinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  8. çok güzel olmuş canım, tam sevdiğim basit kalıplardan olduğunu görünce daha bir beğendim :D

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...